2009. január 6., kedd

Sacher torta

Mondanám, hogy ez a valódi, de még az osztrákok sem értenek egyet abban, hogy kié a valódi valódi Sacher recept.

Kell hozzá:
120 g legjobb minőségű (pl. Lindt, de nem több mint 65% kakaótartalmú) keserűcsoki
120 g vaj
½ bögre liszt
2/3 bögre cukor
1 evőkanál sütőpor
6 tojás kettéválasztva
nagy csipet só
2 evőkanál apróra vágott kandírozott narancshéj
250 g baracklekvár (a minőség fontos: házi a legjobb, ha nem, akkor minimum 50% gyümölcstartalom!)
1 narancs héja
150 g cukor
4 evőkanál víz
80g keserűcsoki
30 g vaj

A sütőt 180 fokra előmelegítettem, kivajaztam egy 21 cm-es kerek tortaformát.
A csokit a mikróban óvatosan megolvasztottam és hagytam langyosra hűlni.
A cukrot a vajjal habosra kevertem a habverővel, hozzáadtam a tojások sárgáját, egyenként, közben egy kicsit vertem mindíg tovább. Utána bele a langyos csokit és a kandírozott narancshéjat. Összeszitáltam a lisztet, sót, sütőport, felvertem a tojások fehérjét. Utána lazán a csokis masszához kevertem a szárazanyagokat, majd a tojásfehérje harmadát. Végül a tojásfehérje maradékát egész lazán hozzáadtam. Beleöntöttem a tortaformába és 180 fokon 40 percig (légkeveréses sütőben) sütöttem.

A baracklekvárt összekevertem a reszelt narancshéjjal. Amikor a torta kicsit kihűlt, hosszában kettévágtam és a két korong közé, illetve az összeillesztett torta oldalaira és tetejére baracklekvárt kentem. Ráöntöttem a csokimázt: a cukrot a vízzel sziruppá főztem (addig főztem kavargatva, míg a cukor el nem olvadt), ekkor hozzáadtam a darabokra tördelt csokit, majd amikor az is elolvadt, a vajat. Elkentem a mázat és hagytam kihűlni az egészet.

1 megjegyzés:

Unknown írta...

Hát egyetértenek, vagy sem, én úgy tudom, hogy az eredeti tortát Franz Sacher cukrász készítette Metternich herceg számára 1832-ben. Franz Sacher ekkor még csak 16 esztendős volt!
Az is tény, hogy 1965-ig tartott a hosszas pereskedés a névhasználatért a Demel cukrászdával.